Csirkés tortilla

2010. október 16., szombat

 Majdnem úgy készítem mint a gyrost,úgyan avval a fűszerrel,és a tésztába sütőport teszek.Tzatzikivel kenem meg a tésztát így szeretik.
1 tasak knorr gyros fűszerkeverék
50 dkg csirkemell
1dl olaj
TORTILLA: 45 dkg liszt
2 tsk só
1 tsk cukor
3 dl langyos víz
4 ek olaj
fél tasak sütőpor ( pitához 3 dk élesztő)
zöldségek:kukorica,paradicsom,lila hagyma,paprika,saláta
TZATZIKI:1 nagy pohár joghurt,1 gerezd fokhagyma,1 uborka,só
A csirkemellet vékony csíkokra vágom le öntöm az olajjal és meg szóróm a fűszerrel.Be teszem a hűtőbe legalább 2 óra hosszára,én már előtte való este elkészítem.A joghurtba reszelem a fokhagymát és az uborkát,ezt is hagyom állni.A tésztához  a lisztet egy tálba teszem megszóróm a sóval  elkavarom a sütőport és hozzá adom a vizet meg az olajat.Rugalmas  tésztának kell lennie.Ezt is hagyom 30percig.Amíg pihen a tészta addig megsütjük a húst.Én krumplit is sütök hozzá. A tésztát 7-8 kis cipóra osztom  és kis tányér nagyságúra nyújtom.Pitánál is úgyan úgy.

Jól le kell a lisztet seperni róla,mert olyan füst lesz a konyhában  mintha tűzet raktunk volna és nem ég hanem füstöl.Én meg szoktam egy pici olajjal keni és úgy sütöm ki.Amikor ki sült konyha ruhával le kell takarni.Ha nem fogy el mind étkezésnél akkor jól be kell folpackkal csomagolni.Tálalás:
A pitát megkenjük tzatzikivel arra tesszük a húst,a krumplit és a zöldségeket..Majd feltekerjük alufóliba csomagoljuk és úgy lehet fogyasztani.Nagyon laktatos jó kis kaja.Mindenki nagy kedvence.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése