Gyors kaját csináltam ma

2010. október 12., kedd

Tojásos krumplit,ma volt egy kis elintézni valónk és hát néha nem árt elszakadni a konyhától:-)
1 kg krumpli, 4 db tojás,reszelt sajt.
A krumplit kockára vágom és szép pirosra sütöm.Az olajat le öntöm róla,csak egy pici maradjon alatta.A tojásokat sóval elkavarjuk és ráöntjük a krumplira egy kicsit sütjük és tányéra borítjuk.Meg szórjuk reszelt sajttal,őszibarack befőttel tálaltam,amit a nyáron tettem el.Ez fontos meg említenem,mert asszonyi sorsom alatt egyszer már megpróbáltam és nem sikerült és most a nyáron el határoztam,hogy meg próbálom lesz ami lesz.És no lám sikerrel jártam:-)
Persze ne hogy unatkozzam,ebéd után meg csináltam Csisztu Zsuzsi sütijét.
Zsuzsa szelet 
( nálunk ani szelet lesz mert,kicsit alakítottam rajta) 
Nekem nem igazán ízlett,mert lisztes krémmel készült.
Anyukámnak be jön:-)
TÉSZTA:
4 db tojás,10 dkg dió,20 dkg liszt,15 dkg cukor,1 cs sütőpor,10 ek víz,1 ek kakaópor
KRÉM: 4 ek liszt,4 ek búza dara,25 dkg margarin,20 dkg porcukor,7 dl tej,1 tasak zselatin (Horváth Rozi)
1 cs vaníliás cukor
CSOKI MÁZ: 1 tábla ét csoki,1 dl tej,3 dkg margarin
A fehérjét kemény habbá verjük,a sárgáját cukorral ki kavarjuk ,hozzá adjuk a diót,a vizet,a sütőporos lisztet.Óvatosan hozzá kavarjuk a habot és rá szórjuk a  kakaóport és elkavarjuk.Kikent tepsibe öntjük ( 25x33) 25 perc alatt megsül. A krémhez a tejet fel tesszük forralni egy kicsi tejben elkavarjuk a grízes lisztet,sűrűre főzzük.A zselatint 1 dl vízben fel forraljuk és a krémhez adjuk ,bele szórjuk a vaníliás cukrot.A margarint ki kavarjuk a porcukorral.A ki hűlt krémhez adjuk és fokozatosan ki kavarjuk.Rá kenjük a tésztára.A csokimázat elkészítjük,a tejet fel melegítjük,hozzá adjuk a margarint és a csokit,simára ki kavarjuk és bevonjuk vele a sütit.30 perc múlva már lehetett is szelni.

Délután kint voltunk a kertben,annyira szép idő volt.Az én drága pasim szedett nekem egy kis mezei virágot.
Énekeltem neki,"kicsi gyere velem rózsát szedni" Annyira jól esett,azért raktam ide fel,hogy meg maradjon:-)
Rengeteg diónk van már,egész jó kis pénzt tudnék ki árulni belőle,ha volna üzleti érzékem.Inkább ingyen oda adnám:-)Persze ez csak egy töredéke ami itt látható

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése