Mai ebéd 3 fogásból állt

2010. december 7., kedd

Ez a leves könnyen elkészíthető és sok féle képpen variálható.Saját készítésű tészta van benne.Én most borsót,zellert,karalábét,sárgarépát és gyökeret ,egy kis darált húst is tettem bele.
Tegnap láttam az ízőrzők című műsorban,nagyon szeretem nézni délelőttönként van.Annyira étvágy gerjesztő volt,ma el is készítettem.Darált hús nem kellett volna bele ,de dúsítottam.Az én páromnak elengedhetetlen a hús.
Hozzávalók:
60 dkg krumpli
5 db tojás
1 nagy tejföl
20 dkg füstölt lapocka sonka
35 dkg darált hús
kakukkfű
1 kis fej vöröshagyma
10 dkg sajt,de elhagyható
A krumplit hajában megfőzzük,darált húst megpároljuk a hagymával.A krumplit felkarikázom kivajazom a sütőedényt bele rakom megsózom, ráteszem a húst majd beborítom a sonkával.A tojásokat kikavarjuk a tejföllel szórunk bele kakukk fűvet rá locsolom a sonkára rá szórom a sajtot előmelegített sütőbe teszem és 30 perc alatt kész is van.

              Egy kis krémes süti,de nem ízlett annyira a páromnak.Süteményes könyvből készítettem"ünnepi sütemények" A tésztája az nagyon jó,a krém az nekem nem igazán jött össze.Jobban mondva nem lett folyós az állaga jó lett de mégis sárgájanem az igazi.
Tészta:6 tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
1 dl olaj
2 tasak forró csoki por
fél cs sütőpor
Krém: 5 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
1 cs karamellás pudingpor
20 dkg margarin
20 dkg porcukor

A tésztához a tojásokat szét választjuk.A fehérjéből kemény habot verünk,a sárgáját ki kavarjuk a cukorral,olajjal,lisztet elkeverjük a porokkal és fokozatosan a cukros masszához adjuk,majd a habot is óvatosan elkavarjuk.Kikent tepsibe öntjük (35x25),előmelegített sütőbe tettem.25 perc alatt kész.
A krémekhez elkészítem a pudingokat,ki hűtöm a margarint habosra keverem a cukorral.Majd a krémekhez adom,megfelezve.A kihűlt tésztára kenem a vaníliásat majd  a karamelleset,csokimázzal bevonom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése