Keksz

2011. február 22., kedd

Olyan sok blogon olvasom külömb féle kekszek készítését. Gondoltam én is csak ki próbálom. Kezdtem a sós sajtossal ami igen nagy sikert aratót.Ez pedig saját szerzeményem.Ami a konyhában fel lelhető volt abból készült.
10 dkg mogyoró
10 dkg teljes kiőrlésű búza liszt
15 dkg sima liszt
2 marék zabpehely
1 tojás
2 ek méz
10 dkg margarin
1 citrom le reszelt héja
egy csipet szódabikarbóna 
A mogyorót megtörtem és meg pirítottam.Egy zacskóban nyújtófa segítségével össze törtem.A liszteket kimértem a zabpehelyt is össze kavartam,hozzá adtam a mogyorót a reszelt citrom héját és a margarinnal elmorzsoltam a száraz hozzávalókat,a mézet és a tojást jól kikavartam azt is hozzáadtam,ha nehezen áll össze egy kis tejet lehet adagolni hozzá.5 mm vastagra  kinyújtom és kiszaggatom vagy késsel elvágom egy forma négyzetekre vagy kerekre.A tepsiben hagyom pihenni 10-15 percet majd kisütöm.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése