Illatos csirkemellek Petrezselymes krumplival tejfölös hagyma ágyon

2010. november 7., vasárnap

Az illatos csirkemelleket nem oly régen ettünk egy kínai étteremben.Gondoltam én is megpróbálom.A köretet meg magam alkottam,mert már igencsak meguntam a krumpli pürét ,sült krumplit. Én még nagyon ragaszkodom a vasárnapi családi ebédekhez és egy kicsit újítok.Ez így is marad még ki nem repülnek a csimutáim,és még talán utána is,de ez még a jövő zenéje. 
Nekünk nagyon ízlett.
Másfél kg apró burgonya (parázs),
1 fej lila hagyma
2 gerezd duci fokhagyma
1 nagy pohár tejföl
1 csokor petrezselyem zöld
olaj,1 tsk só bors
Először a tejfölbe reszeljük a fokhagymát,sózzuk,borsozzuk,a lila hagymát apró kockára vágjuk
Jól elkavarjuk,és hagyjuk állni.A krumplikat jól megmossuk és héjában feltesszük főzni.A petrezselyem zöldet fel aprítjuk és kevés olajra rá szórjuk egy kicsit fel forrósítjuk és el zárjuk alatta.A krumplikat meg forgatjuk a petrezselyemben,a sütő tál alját be kenjük tejföllel rá pakoljuk a krumplikat és be fedjük a tejföl maradékával.
Meg lehet szórni sajttal is,de ez már akkor jutott eszembe amikor már kész volt.Amúgy önálló ételként is meg  is meg állja a helyét.30 perc alatt kész is van.Forró sütőbe tesszük.
Az illatos csirkemellek nem tudom mitől illatosak,mert a kínaiban sincs illata,esetleg a csicsogó olajtól.
Már előző este fel csíkoztam1,5cmx3cm-is re. A 60 dkg csirkemelleket és fűszerkeverékkel,őrölt rozmaringgal jól be szórtam.A fűszerkeveréket a Lidl-ben vettem.Be tettem a hűtőbe egész éjszakára.Másnap
pedig sörös bundába mártottam és forró olajban ki sütöttem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése