Sonkás-hagymás tekercs

2012. február 15., szerda

Vacsorára és reggelire igen kíváló eledel.Nem is nehéz elkészíteni.
70 dkg liszt
1 tojás sárgája (fehérje kel megkenni egy pici tejjel)
5 dkg élesztő
3 dl tej
2 dl víz
2 ek olaj
5 dkg olvasztott vaj
1 tsk cukor
só kb 1 ek laposan
fűszerek nálam örölt kömény,fokhagyma granulátum
Töltelék: 30 dkg sonka
1 nagy fej lila hagyma
2 ek tejföl
20 dkg sajt
A tésztához a lisztet elkeverem a sóval ,az élesztőt megkelesztem 1 dl tejjel és a cukorral. A többi langyos tejben elkavarom az olajat a vajat és a sárgáját. Liszt közepébe csinálok egy mélyedést és bele öntöm a cuccost:-) a vizet azt adagolom lassan hozzá és jól kidagasztom. 30-40 perc alatt duplájára kelesztem.
Lisztezett deszkára borítom,ketté vágom és át gyúrom,hagyom 10 percig letakarva pihenni.
Majd kb 5mm -es re kinyújtom,amíg kelt a tészta elkészitettem a tölteléket,a hagymát és a sonkát ledaráltam,a sajtot lereszeltem. A sonkás hagymás darálthoz adok 2 ek tejfölt majd rá kenem a tésztára.

Megszórom a sajttal és feltekerem mint a beiglit a másik tésztával is ezt teszem. Majd felvágom ferdén
 Rá ültetem őket a tepsire,sütőpapírra,de nekem elfogyott így alufóliára  és hagyom kelni 10 percig majd lekenem a tejes keverékkel amibe a fűszereket is bele szórtam meg szórom lenmaggal

Előmelegített sütőben megsütöm. Nagyon szép és illatos péksütink lesz.Bármivel meglehet tölteni és kakaóval, teával vagy bármivel......

1 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Nagyon guszták lettek!

Megjegyzés küldése