Több étket is hoztam:-)

2010. november 3., szerda

Brassóit mi nagyon szeretjük Ez itt 1 kg sertéscomból készült,jobb szeretem lapockából,nekem száraz a sertéscomb,de hát amennyi ember annyi féle étel :-)
1 kg sertéscomb
1 fej vöröshagyma
3 duci fokhagyma
só,bors
1 kg burgonya
A húst és hagymát apró kockára vágom.Olajon megpirítjuk rá dobom a húst és együtt párolom,sózom,borsozom.Kevés vizet is teszek alá,ha kel még pótolom főzés során,Mikor meg puhult a hús,rá töröm a fokhagymát és együtt még pirítom.Ki sütöm a krumplit és a húshoz adom,óvatosan át kavarom és már tálalható is.
Nálunk igen nagy kedvenc a paradicsomos húsgombóc.
A kép nem sikerült igazán jól.
Így készítem: 50 dkg darált húst
1 tojás,2 marék rizs,1 l paradicsom lé,1 doboz sűrített paradicsom ,zeller zöld,só cukor,bors,liszt,olaj vagy étkezési keményítő
A húst össze állítom rizzsel tojással,sóval,borssal.Egy fazékba engedek vizet kb 1 l ,mikor már gyöngyözik bele teszem a gombócokká formált húst, ,felöntöm paradicsomlével bele teszem a zeller zöldet, lassú tűzön készre főzöm.Van amikor rántást készítek vagy étkezési keményítővel sűrítem,3 kanál keményítőt kikavarok 1 dl vízzel és bele öntöm,rottyan és kész is van.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése